Küresel akıllı telefon pazarı, 30 Eylül’de sona eren üç aylık devirde arka arda üçüncü defa daraldı. Bu durum telefonların 2014’ten bu yana en makûs periyodunu geçirdiği manasına geliyor.
Canalys, üçüncü çeyreğe ait akıllı telefon pazarı raporunda, genel pazarın yüzde dokuz düştüğünü söyledi. Tüketicilerin elektronik eşya satın almayı ertelediği ve öteki temel gereksinim hususlarına harcamaya öncelik verdiği belgisiz bir ekonomik ortam oluşmuş durumda.
Satışlarda önder Samsung
Önde gelen beş satıcıya baktığımızda, Samsung‘un Canalys’in akıllı telefon sevkiyatlarında yüzde 22’lik bir pazar hissesi ile tepedeki pozisyonunu koruduğu görülüyor. Apple yüzde 18 hisse ile ikinci sırada yer alırken onu sırasıyla yüzde 14, yüzde 10 ve yüzde 9 hisse ile Xiaomi, Oppo ve Vivo izliyor.
Canalys analisti Amber Liu, pazarın tüketici talebine epeyce hassas olduğunu ve satıcıların şiddetli piyasa ortamını hesaba katmak için süratle ahenk sağladıklarını açıkladı. Birçok satıcı için gaye, agresif promosyonlar ve indirimler yoluyla envanter birikimini azaltmaya çalışmak.
Tüketiciler fiyat artışlarına karşı daha hassas pozisyonda, bu nedenle satıcıların değerli bir geri dönüşten kaçınmak için fiyatlandırma stratejilerini dikkatli bir halde oluşturmaları gerekiyor. Bu nedenle üreticiler fiyatları daha aşağılarda tutmak için çabalıyorlar.
İşlerin yakın vakitte değişmesi de pek muhtemel görünmüyor. Canalys analisti Sanyam Chaurasia, talebin hiçbir düzgünleşme belirtisi göstermediğini, satın almayı erteleyen tüketicilerin yeni eserlerde kıymetli fiyat indirimleri ve eski kuşak aygıtlarda daha da derin indirimler beklediklerini söylüyor.
Akıllı telefon stratejiniz yıl sonuna kadar nasıl olacak? Yeni bir aygıt alacak mısınız yoksa telefonunuzu 2023’e kadar kullanmayı mı düşünüyorsunuz?